pátek 14. května 2021



Lesopark Cibulka ...
je součástí areálu 
u bývalé usedlosti Cibulka v Praze...
a jak to tak vypadá...
už nebude chátrat...
našlo se využití...
pět let rekonstrukce ....
možná i víc...
je opravdu hodně zničená...
těším se jak bude krásná, funkční...
pro potřebné i místní...
snad to stihnou než půjdu do důchodu... 
zatím se vyklízí ...







Čínský pavilon ....
jedná se o osmibokou miniaturní pagodu..,
která byla vyzdobena sochami...
čekáme na sochu Číňana s deštníkem, který se ve větru hýbat jako mlýn....
do nedávná to bylo útočiště bezdomovců se spoustou odpadků..,





procházka lesoparkem ...
pro mě končí ...
dole u rybníčku...
klid všude kolem....

P

 



mějte se hezky...









12 komentářů:

  1. Jani, krásné fotky z míst, která mám prochozená s vnučkami.👍👍 Už jsou velké a procházka s babičkou už nepatří k TOP nápadům. Od mala jsem je tam vozívala v kočárku, později jsme chodívaly společně na lesní hřiště kousek pod tratí. Čínský pavilon jsem viděla naposledy v době, kdy byla jeho střecha obalena modrou plachtou a okolo bylo vše možné.
    Je báječné, že se Cibulky ujali manželé Vlčkovi a díky své nadaci jí vrátí bývalou podobu a dají jí nový smysl.
    Měj hezké dny. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, moje první procházky Cibulkou byly s kočárkem s manželem, pak se psem a teď sama nebo s dětmi. Vnuk už zjistil jaký je výhled z rozhledny a hájovna funguje na různé akce. Opravují se sochy, lavičky, schody zábradlí, přibyly mokřady ... je tam moc hezky. A dneska zaletěla kachna s kačerem na školkovou zahradu, hned bylo co pozorovat 😉

      Vymazat
  2. To jsem ráda, že proběhne rekonstrukce :) A Čínský pavilon už září novotou! Celý ten park se mi moc líbí, ale byli jsme tam naposled asi před 5ti lety a to byl Čínský pavilon ještě zchátrachtilý. Měj se hezky, zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, v lesoparku je hodně změn k lepšímu. Uvidíme jaký bude postup s usedlostí.

      Vymazat
  3. Jani, já u usedlosti Cibulka byla kdysi dávno - to byl ještě Čínský pavilon v dezolátním stavu. Jsem ráda, že se probouzí k životu. Sand celá prokoukne jako ten pavilon

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, vidím, že je v Praze spoustu míst, která vůbec neznám. Čínský pavilon je už krásný, tak snad se povede zrenovovat i ostatní. Měj klidnou sobotu.

    OdpovědětVymazat
  5. Jani, nedávno jsem viděla reportáž - zdá se, že se i usedlost dočká rekonstrukce. je to krásné místo.
    Děkuji za fotky a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
  6. To bude krásný; až bude hotovo.
    Hezký víkend.

    OdpovědětVymazat
  7. Viděla jsem o usedlosti Cibulka reportáž v televizi. Je moc dobře, že toto místo bude zachráněno. Čínský pavilon je krásně zrekonstruovaný.

    OdpovědětVymazat
  8. Občas jsme tam zašli na rande. Ale to byl čínský pavilon ještě úplně ne zchátralý, ale taky úplně ne ve formě. Rozhovor s manželi Vlčkovými jsem slyšela v rádiu, ale uniklo mi to hlavní, že Cibulka koupili. To jsem zjistila až jindy, na netu. Teď ještě aby se vyjasnili věci kolem Bertramky a ona nedopadla jak Cibulka a nestalo se z ní útočiště bezdomovců, tedy jestli už se tomu tak nestalo. Je to ostuda co se s ní v posledních letech děje.

    OdpovědětVymazat
  9. Jani, to je hezké místo. Čínský pavilon by se líbil mému nejmladšímu synovi. Ráda jsem se s Tebou prošla. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Janičko, nedávno šla v televizi reportáž , kterou jsem si se zájmem poslechla. Je to opravdu krásné místo, které si zaslouží, aby bylo zachováno.
    Přeji ti krásné dny. Iva

    OdpovědětVymazat